Uutiset-näyttösivun murupolku
Erityislupien sähköinen asiointipalvelu on käytössä – ilmoita häiriöistä
Fimean uusi erityislupien sähköinen asiointipalvelu (ERKKA) avattiin toimijoille käyttöön 4.2.2025. Sähköinen asiointi on saatu lyhyessä ajassa vauhdikkaasti käyntiin, ja Fimea kiittää kaikkia toimijoita, jotka ovat ottaneet uuden palvelun osaksi päivittäistä toimintaansa.
Fimea pyytää kaikkia erityislupia hakevia kulutukseen luovuttajia eli apteekkeja, sairaala-apteekkeja ja lääketukkukauppoja havainnoimaan aktiivisesti uuden palvelun toimivuutta ja ilmoittamaan Fimealle palvelussa havaitsemistaan mahdollisista toiminnan häiriöistä tai toimimattomuudesta.
Asiointiviestien lähetyksissä on ollut yksittäisiä puutteita. ERKKA-palvelu lähettää automaattisesti asiointiviestejä muun muassa palvelussa toimenpiteitä odottavista erityislupahakemuksista sekä Fimean tekemistä erityislupapäätöksistä. Asiointiviestit tulevat sähköpostilla osoitteesta [email protected].
Tietyissä yksittäistapauksissa järjestelmä ei ole ilmoittanut kulutukseen luovuttajalle tulleesta laitos- tai eläinklinikkakohtaisesta hakemuksesta.
Saapuneet omat hakemukset kannattaa tarkistaa palvelussa toistaiseksi
Puuttuvien ilmoitusten aiheuttanut virhe on korjaantumassa viimeistään 14.2.2025. Siihen saakka on tärkeää, että kulutukseen luovuttajat käyvät aktiivisesti tarkastamassa omia saapuneita laitos- ja eläinklinikkakohtaisia hakemuksiaan ERKKA-palvelussa. Kyseiset hakemukset saa helposti esiin palvelun etusivun Hae-painikkeella.
Muista havaituista virheistä tai puutteellisista toiminnoista pyydetään ilmoittamaan alla mainituille yhteyshenkilöille.
Lisätietoja antaa
- Hanna Koponen, projektipäällikkö, p. 029 522 3641
- Riikka Näätsaari, kehitysasiantuntija, p. 029 522 3479
- Tita-Maria Muhonen, eläinlääkäri, p. 029 522 3394
- Sähköpostiosoitteet ovat muotoa [email protected]