Fimea uudisti työyhteisöviestinnän kanavia
© GettyImages/filadendron
Vuonna 2024 Fimea käynnisti työyhteisöviestinnän uudistusprojektin, jonka tavoitteena oli parantaa organisaation sisäistä viestintää ja tukea Fimean monipaikkaista ja hybridityötä tekevää organisaatiota.
Uudistuksen myötä Fimea siirtyi käyttämään Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin tarjoamaa Sivi-palvelua, joka perustuu SharePoint-intranetiin. Tämä uusi intranet tarjoaa käyttäjäystävällisen ja modernin alustan työyhteisöviestinnälle, ja sen toteutuksessa on huomioitu saavutettavuusvaatimukset (laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta 306/2019, Finlex).
Lisäksi Fimea otti käyttöön organisaation sisäisen sosiaalisen median, Viva Engagen, joka tukee monipaikkaisen ja hybridityötä tekevän organisaation yhteisöllisyyttä. Viva Engage mahdollistaa virtuaaliset kohtaamiset, jotka lisäävät ylläpitävät sosiaalista yhteenkuuluvuutta.
Fimeassa jo käytössä oleva Teams jatkaa tiimien ja lähityöyhteisöjen operatiivisena viestintäkanavana sekä koko työyhteisön kriisi- ja häiriötilanneviestinnässä.
Uusi intranet ja sosiaalinen media otettiin onnistuneesti käyttöön syyskuussa 2024. Projektin toteutuksesta vastasi Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtori ja Twoday.